Hvorfor justeres prisene?
Svar: Hos Loopia streber vi etter å levere enkle og bekymringsfrie tjenester av høy kvalitet med førsteklasses kundestøtte. Imidlertid fortsetter hendelser i verden å påvirke markedet mer enn vi ønsker. Hos Loopia er vi dedikert til å kontinuerlig utvikle, vedlikeholde og forbedre tjenestene våre for alltid å gi deg det beste. Vi fortsetter å investere for å støtte dine behov gjennom stabile datasentre og innovative tjenester, samtidig som vi streber etter å tilby sikrere tjenester i et bærekraftig miljø. Vi velger å gjøre denne pågående investeringen i dag til tross for situasjonen med inflasjonen og den ustabile politiske situasjonen både i og utenfor Europa.
Vi tror at bærekraft, stabilitet, sikkerhet og førsteklasses kundestøtte på svensk er nøkkelen til å opprettholde en høyere kvalitet på tjenestene vi leverer til deg. I denne sammenhengen er det nødvendig å justere prisene for noen av våre tjenester for å imøtekomme de ovennevnte kravene.
Når vil de nye prisene tre i kraft?
De nye prisene vil tre i kraft ved fornyelse av tjenesten din fra tidligst 27. desember 2023. I forbindelse med fornyelsen av abonnementet ditt vil du bli fakturert.
Hvilke tjenester påvirkes av denne prisjusteringen?
Svar: Du finner alle tjenester som får en ny pris nederst i dette dokumentet. Prisen du ser på den listen er det som vil vises på din neste faktura.
Kan jeg fornye tjenestene mine nå til den gamle prisen?
Svar: Inne i din Loopia-kundesone kan du flerårsforlenge domenenavn som tilbyr denne tjenesten. Det viktige er at du gjør dette før 27. desember. Hvis du ønsker å flerårsforlenge kontoen din (webhotell/e-post/DNS), kan du kontakte ekonomi@loopia.se for hjelp.
Se denne veiledningen om hvordan du kan flerårsforlenge domenenavnene dine
Tjenestene mine hos dere vil bli fornyet langt etter 27. desember 2023, må jeg da betale noe ekstra?
Svar: Nei. Den nye prisen gjelder først når tjenesten din skal fornyes. Allerede betalt tid påvirkes ikke. Den nye prisen vil vises på din neste faktura, som vil bli sendt til deg senest 45 dager før fornyelsesdatoen.
Hvordan vet jeg når det er på tide å fornye tjenestene mine?
Svar: Logg inn på kundesonen din som vanlig. På din siste faktura vil du se hvilken periode som gjelder. For domenenavn kan du også finne denne informasjonen i listen over domenenavn i kundesonen/kontrollpanelet. Fornyelsesdatoen er den første dagen etter perioden som dekkes av din siste faktura. Du vil ikke gå glipp av det, fordi vi vil sende din neste faktura senest 45 dager før fornyelsesdatoen. Selvfølgelig vil du som vanlig ha muligheten til å avslutte eller endre abonnementet ditt hvis du ønsker det.
Vil noen tjeneste endres i forbindelse med prisendringen?
Svar: Nei. Endringen gjelder bare prisen på abonnementet ditt, ikke selve tjenesten eller dens funksjoner. Tjenesten du abonnerer på, vil forbli den samme. Prisjusteringen gjøres for å opprettholde den samme høye kvaliteten for tjenesten din og fortsette å tilby deg førsteklasses svensk støtte.
Må jeg gjøre noe?
Svar: Du trenger ikke å gjøre noe. Den nye prisen vil automatisk tre i kraft ved fornyelsesdatoen, og du vil kunne se den på din neste faktura minst 45 dager i forveien. Før fornyelsen kan du alltid endre eller avbryte abonnementet ditt hvis du ønsker det. Dette kan gjøres innenfor din kundesone/kontrollpanel hos oss.
Kan jeg endre varigheten eller nivået på tjenestene mine?
Svar: Ja. Du kan alltid endre dine nåværende tjenester hvis du ønsker det og velge en annen løsning som passer deg bedre direkte i kundesonen. Hvis du ønsker å gjøre endringer før abonnementet du har betalt for utløper, vil endringen tre i kraft første dag av fornyelsen hvis den kommende fakturaen din er betalt.
Kommer dere til å endre prisene for tjenestene mine enda mer i fremtiden?
Svar: Våre priser er alltid garantert for den innbetalte perioden. For eksempel, hvis du velger å abonnere i 12 måneder, vil ingen prisjustering gjelde i løpet av denne perioden, selv om prisene for den samme tjenesten øker for nye kunder. Vi gjennomgår kontinuerlig og systematisk teknologien og datasentrene som gjør det mulig for oss å tilby bærekraftige, sikre og stabile tjenester til den mest rimelige prisen mulig. I den nåværende konteksten av inflasjon og en ustabil politisk situasjon i Europa og resten av verden, kan ingen forutsi hvordan kostnadene vil endre seg i fremtiden, men vi forplikter oss til alltid å balansere prisene våre for å være en pålitelig og gjennomsiktig partner. Din beste forsikring mot fremtidige prisjusteringer er lengden på abonnementet ditt.
Prisliste for domenenavn per år (gjelder fra 27.12.23)
Domene | Pris eks mva | Pris ink mva |
.no | 149.00 NOK | 186.25 NOK |
.com | 179.00 NOK | 223.75 NOK |
.se | 219.00 NOK | 273.75 NOK |
.net | 179.00 NOK | 223.75 NOK |
Andre tjenester (gjelder fra 27.12.23)
Service og betalingsperiode | Ny pris per måned eks mva | Ny pris per måned ink mva |
LoopiaDNS 12 mnd | 12.00 kr | 15 kr |
LoopiaDNS 1 mnd | 14.00 kr | 17.5 kr |
Webhotell Sølv 12 mnd | 169.00 kr | 211.25 kr |
Webhotell Sølv 3 mnd | 189.00 kr | 236.25 kr |
Webhotell Sølv 1 mnd | 209.00 kr | 261.25 kr |
Webhotell Gull 12 mnd | 269.00 kr | 336.25 kr |
Webhotell Gull 3 mnd | 289.00 kr | 361.25 kr |
Webhotell Gull 1 mnd | 309.00 kr | 386.25 kr |
Webhotell Platina 12 mnd | 569.00 kr | 711.25 kr |
Webhotell Platina 3 mnd | 589.00 kr | 736.25 kr |
Webhotell Platina 1 mnd | 609.00 kr | 761.25 kr |